בואו ליהנות מהטבע בדרך מלאה באקשן, אתגר ואדרנלין עם טיולי שטח
המילים "טיול שטח" קוסמים להרבה מאד אנשים. יש את המילה "טיול", שזה תמיד כיף לצאת מהשגרה (אלא אם כן אתה עובד כמדריך טיולים), ויש את המילה "שטח" שהיא יוצרת אתגר ועניין, שתי המילים הללו יחד מתחברות להקשר של טיול ברכב שטח שגם נותן חווית נהיגה מטלטלת (כפל משמעות מכוון).
7 טיפים גדולים וקטנים שחייבים להכיר כשיוצאים לטיול שטח
1. זיכרון
זכרו שהשטח הוא ממלכת האי וודאות, השטח אינו צפוי, לפעמים מה שחשבתם שתמצאו השתנה, לפעמים המסלול עצמו מאתגר יותר ולפעמים פחות. כאשר אתם במודעות הזו האופן שבו תגיבו ותתנהגו לטבע שתפגשו בטיול יאפשר לכם להגיב אליו רגוע וטוב יותר.
2. התחלה
יציאה למסלול נהיגה בשטח מצריך יציאה בשעה מוקדמת של היום בכדי שיהיה ניתן להספיק את המסלול פלוס תוספת זמן של תקלות ובעיות שיכולות להיווצר. התאימו את שעת הכניסה לשטח בהתאם לאורך המסלול בתוספת זמן של מנוחה, הפסקות קפה ואוכל, טיפול בתקלות.
3. טלפון
אנחנו לא מתכוונים להזכיר לכם לקחת טלפון סלולרי, זה כבר מוטבע בכם. אנחנו מתכוונים שטוב שיהיה לכם מספר טלפון של מישהו שיכול לחלץ אתכם במידה ונתקעתם בשטח. להתחיל לחפש מספר באינטרנט כשאתם בשטח, יכול להיות בעייתי שכן וייתכן הקליטה תהיה חלשה נמוכה ותצטרכו לחפש אזור עם קליטה שבקושי יספיק לשלוח הודעה. מעבר לזה זה חיסכון בזמן ואתם גם יודעים מי וכמה ייעלה לכם.
4. גלגל אמיתי
יצרני רכבים מספקים כיום (בהרבה מאד דגמי רכבים, כולל רכבי שטח) צמיג חלופי מוקטן שתכליתו לאפשר נסיעה לפנצ'רייה, יש רכבים שאין להם בכלל גלגל אלא ערכת תיקון פנצ'ר מהירה. אנחנו ממליצים למטיילי שטח קבועים לרכוש ולהצטייד בגלגל חלופי בגודל ובסוג של שאר גלגלי הרכב ולקחת אותו איתכם. לעיתים הבעיה היא לא פנצ'ר אלא חתך של הצמיג ויהיה קשה לצאת מהשטח עם צמיד חלופי מוקטן. זו אמנם השקעה כספית אך היא מוכיחה את עצמה.
5. קשרים
אומנם יציאה לטיול עם משפחה מורחבת או חברים מחזקת קשרים, אך אנחנו מתכוונים לקח שתיקשרו ותחזקו את הציוד שברכב בכדי שהוא יושפע כמה שפחות מטלטולי הנסיעה. צידנית שעפה קדימה או אחורה מכינה לכם שקשוקה לא כל טעימה ובוודאי אם אתם סוחבים ציוד על גגון. קישרו וחזקו את הציוד מעבר לסיכון זה סתם רעש מיותר.
6. קשר עין
לטיול שטח רכוב מומלץ לצאת עם עוד רכב לפחות בעיקר בכדי שיהיה ניתן לקבל סיוע אם קורה משהו, אך גם מבחינת החברה זה נעים. בשטח עצמו התקשורת (סלולרי או אפילו מכשירי קשר שהבאתם) לא תמיד יעבדו או יקלטו טוב, לכן חשוב לשמור על קשר עין בין הרכבים במיוחד סביב פניות במסלול. על הרכב המוביל לזהות במראה שהרכב הבא רואה אותו פונה וכך הלאה עם מדובר בכמות גדולה יותר של רכבים. יכול להיות מעצבן ומבאס להתקדם בשטח ולגלות שלא פנית עם כולם.
7. פק"ל קפה
אין לנו הרבה מה לכתוב, רק אל תשכחו אותו בבית ואל תשכחו בסיום כל טיול לעדכן אותו מחדש. אהה, שתמיד יהיה לכם עוד בלום גז בערכה. אתם תודו לנו אחר כך.