יותר ויותר חברות הייטק קמות ומתפתחות בארץ, בהתאם לדרישה של שיפור ושכלול הטכנולוגיה עבור חברות ותאגידים בכל רחבי העולם, וכן גם כדי להתאים ולשפר את איכות ורמת החיים של כל אחד מאתנו – כי היום הכל קורה ומתקיים הודות למגוון אמצעים טכנולוגיים חדשניים שמפותחים על ידי חברות הייטק.
כיוון שיש לא מעט חברות הייטק מוכרות יותר או פחות בעולם העסקי התחרותי הזה, הרי זה מתבקש שכל חברה תרצה להיות בולטת יותר מהמתחרים שיש לה, ולכן נעשים באופן קבוע תהליכי הפקת אירועים לחברות הייטק.
מה המשמעות של אירועים כאלו? למה הם צריכים להיות תמיד כל כך גדולים ומושקעים? ואיך כל חברת הייטק יכולה לתכנן ולהפיק אירוע ייחודי שכזה? במאמר הנוכחי נרחיב בדיוק על השאלות הללו.
למה חברות הייטק מפיקות אירועים נוצצים ומושקעים?
אפשר לומר כי מיתוג היא מילת המפתח שמובילה את הרעיון של הפקות אירועים לחברות הייטק, בין אם מדובר על חברות הייטק קטנות או חברות גדולות עם כמה סניפים/משרדים בארץ ובעולם. עולם ההייטק הוא דינמי ומתפתח בקצב מסחרר, וכדי שכל חברת הייטק תשמור על הרלוונטיות שלה היא צריכה להציג את עצמה ככזו – כאשר אירועי חברה מושקעים וגדולים מאפשרים לעשות זאת, וכך על הדרך גם לתת פירגון וחוויה כיפית לעובדי החברה המסורים, נוסף על פרסום ומיתוג חברת ההייטק כאיכותית ועדכנית.
מהם שלבי התכנון להפקת אירוע לחברות הייטק?
לרוב אירועי חברה בתחום ההייטק הם גדולים וכוללים מאות ואפילו אלפי משתתפים, לכן מדובר על תהליכי תכנון לא מעטים שמוכרחים להיעשות בצורה נכונה כדי להפיק אירוע מוצלח:
- בחירת לוקיישן – הדבר המרכזי והחשוב כמעט בכל אירוע שמתכננים, גם כשמדובר על אירוע פרטי שחוגגים. נוסף למיקום מרכזי, יוקרתי שמשאיר המון רושם על המוזמנים עליו להיות גם גדול ומרווח מספיק כדי להכיל את כל המוזמנים לאירוע.
- פרסום האירוע – כאמור, הפקת אירועים לחברות הייטק נועדה ברובה עבור מיתוג החברה, ולכן יש לפרסם באמצעי המדיה המתאימים את התכנון לקיום אירוע גדול ומיוחד, וכמובן לפרט את כל האלמנטים המיוחדים שיהיו בו.
- הזמנת עובדי החברה ובני משפחה – עובדי חברות ההייטק מרוויחים במיוחד מאירועים כאלו שהחברה שלהם מארגנת, כי בסופו של דבר גם מגיע להם הודות לעבודה הקשה ומסורה שהם עושים בכל יום שתורמת להצלחת החברה. אירועים גדולים כאלו בדרך כלל יכללו גם הזמנה של בני זוג/בני משפחה של העובדים, שמקבלים עדכון על כך באמצעות הודעות תפוצה לכלל החברה.
- הזמנת אטרקציות מיוחדות – כדי ליצור אירוע מרשים ואיכותי שייזכר הרבה זמן, יש לשלב בו מגוון אטרקציות מדליקות ומעניינות שיוסיפו עוד סיבות לדבר ולשבח לטובה את אירוע החברה. אילו אטרקציות יכולות להתאים לאירועים של חברות הייטק? נרחיב על כך בהמשך.
- בחירת קייטרינג איכותי ברמה קולינרית גבוהה – האוכל הוא אלמנט נוסף ולא פחות חשוב בשלבי תכנון אירוע חברה, והוא יאפשר להותיר את הרושם הנכון על כל האורחים באירוע. בהפקות אירועים כאלו כדאי לבחור שירותיי קייטרינג מקצועיים ואיכותיים כמו של שפים מוכרים, שיכינו רק מנות וסוגי מאכלים ברמה קולינרית גבוהה.
- צילום ותיעוד האירוע לצרכי מיתוג ומזכרות לעובדים – כדי להנציח את המאורע הגדול והמושקע שמתקיים, יש להזמין שירותי צילום מקצועיים שיעניקו מזכרות לעובדים ולכל האורחים באירוע, וכמובן גם יספקו תמונות מתאימות לצרכי המיתוג של חברת ההייטק.
אילו אטרקציות יכולות להתאים לאירועים של חברות הייטק?
אטרקציות באירועים מכניסות המון הנאה ועניין, אך שמדובר בבחירת אטרקציות לחברות הייטק חשוב למצוא אטרקציות שמשלבת בין פן רשמי/מקצועי לבין פן מהנה ואטרקטיבי. בין האפשרויות המומלצות והנפוצות הן הופעות אישיות של אומנים מוכרים כמו זמרים, סטנדאפיסטים או אפילו מרצים.
ישנן חברות הייטק שמעוניינות להפריד בין אירוע החברה שנועד לצרכי רושם ומיתוג, ובין הצורך לצ'פר ולהעניק לעובדי החברה זמן מיוחד של גיבוש וכיף. לכן ההפקה של אירוע החברה הרשמי תכלול אטרקציות בעלות אופי רשמי, ואילו לאחר מכן יהיו אטרקציות שיוקדשו רק עבור העובדים ולכן הן לא יהיו בעלות תווית "רשמית" כמו טיולי שטח בצפון/דרום, מסיבות בחוף הים, טיולי קמפינג מגבשים ואפילו משחקי ופעילויות גיבוש שמתקיימים מחוץ למשרדי החברה.