הרבעון האחרון היה מייגע עבור צוות העובדים עליו אתם אחראיים? או שאולי אתם מרגישים שהעובדים שלכם פחות רעננים וחדורי מוטיבציה? הדברים הללו משפיעים מאוד על המורל של העובדים בכל חברה קטנה או ארגון גדול, וכך זה יכול להשפיע על תקופת העבודה שלהם ובטווח הארוך על ההצלחה של החברה בה הם עובדים.
כדי לשמר את המורל שלהם ולדאוג שמקום העבודה יהיה חווייתי ורלוונטי עבורם תמיד, חשוב להעניק לעובדים חוויות פנאי וכיף שאינן קשורות בהכרח לעבודה היומיומית השגרתית – כיוון שאטרקציות או פעילויות לקבוצות וחברות יוכלו להעניק לכל אחד מהעובדים חוויה שונה, מעניינת ושוברת שגרה שתאפשר להם להרגיש סיפוק ממקום עבודתם.
תוהים אילו פעילויות למגזר העסקי יוכלו להתאים לעובדים שלכם, ואיך בכלל מוצאים פעילויות מתאימות? כאן בדיוק תמצאו את כל המידע על כך.
מה החשיבות שיש בהזמנת אטרקציות למגזר העסקי?
אטרקציות למגזר העסקי שונות באופן מהותי מאטרקציות רגילות המיועדות לפנאי ובילוי של משפחות, זוגות ואנשים פרטיים. מדובר על אטרקציות שהתכנים שלהן מתמקדים במאפיינים הקשורים לגיבוש של צוות עובדים, כך שמצד אחד אלו פעילויות פנאי וכיף שעוזרות לעובדים מהמגזר העסקי לשבור את שגרת עבודתם מדי פעם, ומצד צד הפעילויות מעודדות אותם לשמר את יחסי העבודה עם הקולגות שלהם גם בפן החברתי.
הודות לכך העובדים נהנים מהפעלות ואטרקציות מלאות עניין וחוויה, וגם משפרים באופן לעיתים לא מודע את הכישורים האישיים והחברתיים שלהם כמו מנהיגות, עבודת צוות, חשיבה אסטרטגית או חשיבה יצירתית ועוד כישורים ומיומנויות שרק יכולים להעצים את תפוקת העבודה היומיומית שלהם.
אילו פעילויות למגזר העסקי יתאימו לעובדים שלכם?
כדי למלא את המטרה המרכזית של פעילויות פנאי לעובדים, חשוב למצוא אטרקציות לחברות ולקבוצות שמתקדמות במהות של שיפור והעצמת כישורים מקצועיים וחברתיים של העובדים. אטרקציות כאלו יהיו תמיד פעילויות שמתקיימות בקבוצות, לרוב בחלוקה של קבוצות קטנות המתחרות "ראש בראש" כדי לעודד עבודת צוות בין כולם להשגת ניצחון קבוצתי.
נוסף לפעילויות ותחרויות קבוצתיות, ישנן לא מעט אטרקציות לארגונים שמתמקדות דווקא בהוויה הקבוצתית שתהיה בין כולם, כשמוקד הפעילות היא אטרקציה חווייתית מצחיקה/מרגשת/אתגרית או תחושות אחרות שמעלות את המורל. אטרקציות כאלו יהיו טיולי שטח באזורים שונים בארץ, סיורים באתרי מורשת, סיורים קולינריים ועוד.
אטרקציות לארגונים – איך לתכנן אותן נכון?
בכדי שהפעילות החברתית עבור העובדים תהיה מוצלחת ותשיג את המטרה של העלאת המורל, חשוב לתכנן את האטרקציות הללו בצורה נכונה – והנה כמה טיפים שיעזרו לכם בכך:
- • הפעלות לעובדים בקבוצות קטנות – אם מדובר על תכנון הפעלות עבור חברות וארגונים גדולים, רצוי לתכנן אותן בחלוקה של קבוצות קטנות ולא להוציא את כל העובדים יחד לפעילות גדולה. כשההפעלות הללו מתקיימות בקבוצות קטנות, לרוב על פי צוותים/מחלקות, האפקט שלהן יהיה מוצלח ויעיל יותר עבור ההנאה של העובדים.
- • שליחת עדכונים לעובדי החברה בנוגע לפעילות הגיבוש – חשוב לעדכן מראש את צוות העובדים בנוגע לפעילות המתוכננת, זאת באמצעות שליחת עדכון קבוצתי דרך מייל תפוצה כללי המעדכן על המקום, שעה ומהות הפעילות.
- • הקפדה על השתתפות מלאה של כל עובדי החברה – כדי שההפעלה המתוכננת תהיה מוצלחת ויעילה עבור העובדים והארגון, מומלץ לעדכן על השתתפות חובה עבור כולם כולל המנהלים כדי שתהיה אווירת גיבוש טובה בין כולם.
- • תכנון הפעילות על חשבון שעות העבודה – קביעת מועד הפעילות על שעות העבודה תסייע להבטיח כי כל העובדים/מנהלים יגיעו בהרכב מלא, כמובן שכולם ייהנו במקביל מיום כיף וגיבוש וגם יום עבודה מלא שמשולם להם.
היכן כדאי לתכנן את הפעלות הפנאי לעובדים?
יש סוגים שונים ומגוונים של פעילויות ואטרקציות למגזר העסקי, כך שיש כאלו שאפשר לעשות indoor (בתוך משרדי החברה/ארגון) או outdoor (מחוץ למשרדים) על פי בחירה אישית של העובדים/מנהלים. כיוון שמדובר על פעילויות פנאי שנועדו לשבור את השגרה עבור העובדים, רצוי לתכנן הפעלות לחברות ולקבוצות שיתקיימו מחוץ למשרדים בהם העובדים רגילים לשהות במהלך יום עבודה, בדגש על מקומות פתוחים בחיק הטבע, פארקים וכו'.
במידה ומזג האוויר לא מאפשר לערוך פעילויות במקום פתוח, אפשר למצוא מקומות מקורים המאפשרים קיום של הפעלות למגזר העסקי.